Täysi konttilasti (FCL),

kuten nimestä käy ilmi, on merikuljetuksen vakiomuoto niille, joilla on paljon tavaroita lähetettäväksi.

FCL-määritelmä näyttää tarkoittavan sitä, että sinun on täytettävä kontti kokonaan, mutta itse asiassa näin ei ole - olet vuokraamassa sen yksinomaista käyttöä, mutta jos et käytä jokaista neliömetriä, se voi silti olla halvin menetelmä.

Sinun on laskettava, mikäli kappaletavara-kuljetus konttikuljetuksissa, LCL (Less than Container Load),-vaihtoehto, on FCL-kuljetus edullisempaa. Karkeana nyrkkisääntönä voidaan pitää, että jos sinulla on 12 kuormalavaa tai enemmän, FCL-rahti on todennäköisesti parempi ratkaisu.

Muita etuja ovat, että sinulla on vähemmän riskejä muiden ihmisten lastista, eikä LCL-konsolidointi- /purkamisprosessia ole. Jos sinulla on hauraita tavaroita, tämä voi olla ratkaiseva tekijä FCL kuljetusmuodon hyväksi.

Kun lähetät täyden kontin, on erittäin tärkeää ymmärtää, miten merikuljetusten rahtimaksut voivat vaihdella.

Lähetä ystävällisesti lähetyksesi tiedot sähköpostitse osoitteen wcargo@wcargo.eu ja tarjoamme sinulle meidän parhaan hinnan.

Konttikoot

Suurin osa lähetyksistä ovat kaupallisia hyödykkeitä, ja järjestelmä standardoitujen, pinottavien teräslaatikoiden siirtämiseksi ympäri maailmaa on kukoistanut kansainvälisten ISO-standardien ansiosta.

Nämä "intermodaaliset" irtotavarasäiliöt voidaan kuljettaa seuraavilla:

  • Laivat
  • Kuorma-autojen vetämät puoliperävaunut
  • Junat

Suositummat koot ovat:

  • 20 jalkaa:: 20’ pitkä x 8’ leveä x 8 ½’ korkea ulkomitat (c. 6.1m x 2.4m x 2.6m)
  • 40 jalkaa:: 40’ pitkä x 8’ leveä x 8 ½’ korkea ulkomitat (c. 12.2m x 2.4m x 2.6m)

Bulkkikuljettajat käyttävät yhä useammin Hi-Cube 40 -jalan konttia, jonka korkeus on 9 ½’.

On myös olemassa jäähdytettyjä kontteja, jotka voivat olla 2,6 m leveitä.

Yhdysvalloissa pidemmät koot ovat yleisiä, mukaan lukien 45 ", 48" ja 53 ", joista viimeistä käytetään monissa rautatie- ja maantiekuljetuksissa.

Muita erikoistyyppejä, joita saatat kohdata ovat suurlava, avokattokontti ja "heavy tested" 20 " kontit, jotka sopivat raskaisiin koneisiin.

Suurin hyötykuormamassa 20 jalan kontille on n. 22 tonnia ja 40 jalan kontille n. 27 tonnia.

FCL prosessi

Kuten useimmissa laivatoimituksissa, sinulla on vaihtoehtoja. Nämä voidaan tiivistää seuraavasti:

  • Ovelta ovelle
  • Ovelta satamaan
  • Satamasta ovelle
  • Satamasta satamaan

Valinta riippuu kustannuksista, valmiudestasi lähetyksen lastaamiseen, ja järjestelyistä joita sinulla on vastaanottajan kanssa toisessa päässä.

Moderni täyden konttilastin kuljetus on yleensä täysin tietokoneistettu ja pystyy tarjoamaan avoimuutta, jotta huolitsija pystyy seuraamaan ja jäljittämään lähetyksen etenemistä.

Huolitsija huolehtii paperityöstä sinulle valitsemasi palvelun mukaan: konossementti (BoL), neuvonta vastaanottavalle satamalle ja tulliselvitys.

Kontin lastausvaihtoehdot

Voit valita, että tyhjä kontti tuodaan sinun tiloihin. Ole valmis lastaamaan pian, lisämaksujen välttämiseksi. Olet vastuussa pakkauksen laadusta, joten varmista että se on hyvin tehty.

Ulkomaan lähetyksiä varten saatat tarvita erityistä "vientipakkausta", jota usein suorittaa erikoistunut yritys. Huolitsija järjestää keräilyn heiltä ja kuljetuksen rahtaajalle satamassa.

Älä unohda, että FCL: n konttiliikenteessä riski ja tili ovat yhden rahtaajan hallussa ja on yksi vastaanottaja. Kontti on sinetöity, kunnes se saavuttaa määränpäähänsä. Ei ole ketään muuta syyttää, jos et hoida kontin pakkausta vaatimusten mukaisesti.

FCL lastausajat ja vuokravaihtoehdot

Jos valitset Live Load, kontti toimitetaan sinulle ja sinulla on 2 tai 3 tuntia lastata ja kiinnittää lähetys ennen tuntipohjaisen lisämaksun alkamista.

Vähemmän stressaavaa on Drop and Pack -palvelu, jossa kontti jätetään sinulle sovitun ajan, yhdestä päivästä viikkoon. Se on hyvä vaihtoehto ihmisille, jotka muuttavat uuteen kotiin ulkomaille. Se kuitenkin maksaa enemmän.

Kontit ovat käytössä tilapäisvarastona (tai jopa rakennuksina) koko maassa, ja niitä voidaan ostaa tai vuokrata. Jos haluat joustavuutta voidaksesi pitää konttia pidemmän ajan ennen, kun se lähetetään ulkomaille, puhu huolitsijasi kanssa ja he voivat järjestää sen puolestasi. Varmista, että kerrot, että kontti on laivauskäyttöä varten, koska sen on täytettävä ISO-määrityksiä.